Kedves [mssys_firstname]!

Ha már belevágtad a fejszét a könyvkiadás nagy fájába, akkor a következő ötletekkel segítséget nyújtunk neked a könyv eladásában. Szóval megírtad a könyved és már kezedben is tartod az első példányt, itt azonban a könyv útja nem ért véget, sőt most kezdődik igazán, vagyis a legnagyobb feladat az, hogy eljusson az Olvasóhoz, és ezáltal minél többet eladj belőle. S mivel köztudott, hogy a marketing és az értékesítés szoros kapcsolatban áll, elengedhetetlen, hogy a te könyvednek is legyen marketingje. Enélkül olyan, mintha a könyved a Széchényi Könyvtár raktárában porosodna, és még csak nem is sejtené senki, hogy létezik.

A könyvterjesztés
A magyar könyvterjesztés többnyire bizományos értékesítési rendszerben működik, vagyis a kereskedők akkor fizetnek a kiadónak, ha már eladták a könyvet. Ebben az esetben 45–55%-os kereskedői árrésre kell számítani, amit a fogyasztói ár megállapításakor érdemes figyelembe venned. A nagykereskedők általában országos bolthálózattal rendelkeznek. A nagykereskedésben kiszolgálják a kiskereskedőket, a bolthálózatban pedig a egyéni vásárlókat. A kereskedők ebben a bizományos értékesítési rendszerben nem kockáztatnak, mivel nem fektetnek be a készletbe, hanem csak árusítanak, másrészről ők a magasabb árréssel beszerezhető és gyorsan fogyó könyvekben érdekeltek.
A nagykereskedőkkel külön-külön kötnek szerződést a kiadók, sokszor szigorú kereskedői feltétel mellett. A szerződésben megállapodnak többek között az árrés mértékéről, a szállítási feltételekről, az elszámolás módjáról és a fizetési határidőről. Ez utóbbi szinte egyetlen bizományos esetében sem vehető kötelező érvényűnek, sokszor fordul elő, hogy a könyvkereskedő által leadott fogyásjelentés alapján kiállított számlát meglehetősen késve egyenlíti ki.
Még mielőtt nagykereskedőkkel szerződnél, azt mindenképp kell tudnod, hogy a bizományos elszámolás feltétele, hogy a kiadó/beszállító számlaképes legyen. Másik fontos feltétel még, hogy a rendelkezésre álló példányszám elegendő legyen. Sajnos 10-20 példány könyv megjelenése általában kevés egy nagykereskedői hálózatban történő értékesítéshez, sőt nagyobb példányszám esetén is előfordul, hogy elutasítják a megjelent könyvükkel jelentkező szerzőket.
Néhány nagykereskedő elérhetősége:
1) Líra és Lant 1086 Budapest, Dankó u. 4–8.
Tel: 1/299–8000
2) Libri 1116 Budapest, Kondorosi út 3.
Tel: 1/481–3535
3) Alexandra 1138 Budapest, Alkotás u. 3.
Tel: 1/350–6483
A kiskereskedők kis részt képviselnek csak a könyvértékesítésben, de nagy előnyük a nagykereskedőkkel szemben, hogy ők többnyire a kiadóktól közvetlenül vásárolnak és azonnal fizetnek az áruért (fix vásárlás), bár egyre inkább vonzó számukra is a bizományos értékesítés, vagy a nagykereskedésekben vásárlás, ahol nagy kínálatból válogathatnak. A kiskereskedések általában a kisebb településeken találhatóak meg, de a nagyvárosokban is ott vannak.
Az internetes könyvkereskedések is egyre nagyobb teret hódítanak, több hagyományos nagy- és kiskereskedő az interneten is jelentős piaci szegmens, például az Alexandra, Libri, Líra, Fókusz stb. Vannak csak az interneten értékesítő kereskedők is, mint a Bookline. Ezeken kívül még számos portál kínál könyvvásárlást más-más konstrukcióban.

Mi két lehetőséget nyújtunk a könyvértékesítésre. Egyrészt könyvét díjmentesen feltesszük a www.konyvmuhely.hu honlapon működő „E- könyvesbolt”-ba, ahol később bárki megrendelheti könyvét. A könyv E-könyvesbolti elhelyezése díjmentes, és nincs mennyiségi korlátozás sem, így valamennyi korábban megjelent könyved bekerülhet. Ha a honlapra látogatónak felkelti az érdeklődését a könyved, egyszerűen, regisztráció nélkül megrendelheti azt. A megrendelés teljesítése (számlázás, postázás) annak a feladata, akit a könyv feltöltésekor a forgalmazó adatainál megadtál. A megrendeléseket az ott megadott e-mail címre továbbítjuk.
A másik értékesítési lehetőséget a nálunk készült könyvekre tudjuk biztosítani, vagyis ezen könyvek igény szerint bekerülnek a legnépszerűbb internetes könyvkereskedés a www.bookline.hu bizományos kereskedelmi rendszerébe. A Bookline a közelmúltban történt fejlesztésének köszönhetően már nagykereskedőként is működik, így könyved a kiskereskedők, és más könyvesboltok polcain is ott lehet a webáruház mellett. Ennek a terjesztésnek a további részleteiről állunk rendelkezésedre elérhetőségeinken.

Írjanak a könyvemről az újságok!
A könyv népszerűsítésének egyik legjobb módszere, ha a könyvről helyi napi- és hetilapokban írnak, de félsikernek számít az is, ha bekerül a kultúra rovat könyvajánlatai közé. Ezt a megjelenést a méregdrága hirdetési árak kifizetése nélkül az országos lapokban nem tudod elérni, ellenben ha megszerzed egy helyi újság kultúra rovatának elérhetőségét, és egyszerűen elküldesz nekik egy mintapéldányt a könyvedből, természetesen kísérőlevéllel együtt. Aztán vársz egy pár napot, majd telefonon vagy e-mailben érdeklődsz a könyved sorsa felől. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a telefon sokkal hatásosabb tud lenni, és ha ügyes vagy még ott ki tudod csikarni a szerkesztőből/rovatvezetőből a megjelenés dátumát. Ez az érdeklődés nagyon fontos, mivel nap mint nap rengeteg könyvet kapnak az újságok, és így még jobban felkelheted az érdeklődésüket. De sajnos a biztos megjelenés így sem garantált. Célod elérését még azzal is tovább növelheted, ha felajánlod, hogy a könyv borítóképét és rövid tartalmi leírását elküldöd e-mailben a szerkesztőnek.

Ráadás: 2 költséghatékony marketingeszköz, amivel növelheted a könyved népszerűségét és eladását:
1) Partnerkapcsolatok, avagy könyveladás jutalékért.
Keress az adott témához szorosan kapcsolódó minél több honlapot, klubbot, szövetséget, akik rendelkeznek levelezési listával vagy taglistával. Ők direct mail-ben kiküldenek a könyvedről egy ajánlást, természetesen rendelési lehetőséggel, egy kihagyhatatlan ajánlattal vagy valami extra bónusz ajándékkal fűszerezve. Te pedig minden általuk realizálódott megrendelés után jutalékot fizetsz. Könnyebb dolga van a partnernek, ha megírod az ajánló szövegét, és készen küldöd, hogy neki ezzel már ne legyen gondja.
2) Direktmarketing.
Írj egy DM levelet a könyvedről és küldd el a célcsoportodnak, minden olyan helyre, ahol érdeklődéssel fogadnák: könyvtár, művelődési ház, közösségi ház, iskola, tanszék, iroda stb. A levélben egyszerűen és könnyen érhetően adj információt a könyvrendelésről. Ha kedvezményt adsz a könyvre, ne felejtsd el a határidőt, ami ne legyen túl hosszú, mert így azonnali cselekvésre (rendelésre) ösztönöz.

A könyv népszerűsítésére és értékesítésére csak néhány ötletet említettünk, a teljesség igénye nélkül.

Ízelítő a következő részből:
Milyen a jó könyvcím?

Jó olvasást és még jobb alkotást kívánunk!

Üdvözlettel,
a Könyvműhely Csapata

Könyvműhely.hu | Z-Print.hu | Z-Press Kiadó
Z-Press Kiadó és Digitális nyomda
„A kis példányszámú könyvgyártás specialistája”
3532 Miskolc, Liszt Ferenc utca 16/A
Telefon: (46) 532–087, (46) 532–085 Fax: (46) 532–081
info@konyvmuhely.hu
www.konyvmuhely.hu



Fritz Gesing: Kreatív írás. Mesterfogások íróknak

Egy jó és sikeres könyv megírásához nem elegendő a tehetség, a fantázia és az inspiráció, szükség van mesterségbeli tudásra is! Ha Ön is szeretne az "írás mestere" lenni, akkor Önnek szól ez a könyv! Ez a könyv a könyvírás nélkülözhetetlen kelléke! A könyv azoknak a kezdőknek segít, akik szeretnék bedolgozni magukat a könyvírás művészetébe, de számos értékes tanácsot és ösztönzést kínál tapasztalt és "profi könyvíróknak" is. Alkalmas lehet egyéni tanulmányokra, de írói kurzusok, tanfolyamok számára is tan- és munkakönyvként szolgálhat.
Részletek és könyvrendelés itt.



Ezt a levelet azért kapta, mert ezzel az e-mail címmel feliratkozott a
www.konyvmuhely.hu hírlevelére.

[update[2932_3711_[id]]]Adatmódosításhoz klikk ide[/update]

[unsubscribe]Leiratkozáshoz klikk ide[/unsubscribe]